torsdag 10 februari 2011

Halsfluss...

Jahopp!
Då var det virus och basilusker i hemmet (igen)!
Jag blir så trött, är inte den ena sjuk i virus eller baciller så är det den andra osv..
Simon har vart hemma sen i tisdags, kom hem efter halva dagen i skolan med "magvärk".
Vilade och mådde allmänt risigt hemma.
Kräks natten till onsdag pga hög feber (jag misstänkte först magsjuka men han var liksom inte "sjuk" på det sättet... -sen idag så konstaterade jag att han kräkt av febern!)
Låg däck hela dagen igår (onsdag) och idag (torsdag) så började jag misstänka att det var något som inte stod helt rätt till när ungen säger "Jag kan inte svälja filmjölken mamma"
Hämta ficklampan, lysa i halsen... och jahopp, ringa VC och förklara att jag misstänker en halsfluss!
Fick tid redan idag på eftermiddagen! Guld!
Ringde dagis och frågade om jag kunde hämta Daniel en timme senare ca, inga problem! Gud vad jag älskar "vårt" dagis!! ;)
Läkaren var lite sen, men sen när vi väl fick komma in så tog det väl max 5 minuter!! Han kände på Simons hals och lyste i halsen med en lampa, tittade på mig och sade "ja, du har helt rätt, ni får åka till apoteket och hämta ut medicin"
Visst, halsfluss!
Så, nu blev det en 10 dagars kur med kåvepenin för Simon!
Hoppas nu resten av familjen klarar sig!! (Halsfluss är urk!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar